Veelgestelde vragen

Ik ben al onder behandeling bij een zorgverlener voor mijn klachten. Kan ik dan nog gebruik maken van de overige zorg bij Phaedra?

Ja, natuurlijk! Als je bijvoorbeeld bij een fysiotherapeut onder behandeling bent, kun je bij Phaedra zonder enig probleem onder behandeling komen bij andere zorgverleners, bijvoorbeeld de dietist of de psycholoog.
Wanneer je 2 trajecten wilt volgen bij een zelfde soort zorgverlener, bijvoorbeeld een fysiotherapeut, is dit wat ingewikkelder. Het volgen van fysiotherapie op 2 locaties is in principe mogelijk, maar organisatorisch en op het gebied van verzekering moet er zeer zorgvuldig gecommuniceerd worden. Zorg ervoor dat beide zorgverleners op de hoogte zijn en laat je goed informeren over de praktische kant. Je kunt je zorgverlener bij Phaedra vragen om meer informatie.

Hoe zit het met de zorgverzekering? Worden mijn behandelingen bij Phaedra vergoed?

Het grootste deel van de ondersteuning die we je bij Phaedra geven, wordt door je zorgverzekeraar vergoed. We hebben natuurlijk een aanbod dat de zorgverzekeraar niet zal vergoeden, zoals de schoonheidssalon, bepaalde producten uit de winkel en de kapper (haarwerken worden wel vergoed!). Hoe het precies zit met de vergoeding, verschilt sterk per persoon en per (aanvullende) verzekering. Wat je het best kunt doen, is contact opnemen zodat we samen kunnen kijken hoe jouw situatie is.

Ik wil eigenlijk alleen bij Phaedra komen voor de kapsalon, kan dat ook?

Ja. Iedereen die te maken heeft met kanker is welkom om gebruik te maken van onze diensten en producten. We hebben een breed aanbod, maar daar hoef je geen gebruik van te maken! Dus als je alleen naar de kapper wilt, of alleen van 1 andere dienst gebruik wilt maken, ben je ook van harte welkom bij Phaedra.

Ik heb nooit te maken gehad met kanker. Kan ik toch bij Phaedra behandeld worden?

Het is belangrijk dat Phaedra voor onze patienten en klanten voelt als een veilige, vertrouwde plek. Daarom bieden wij onze diensten exclusief aan voor mensen die te maken hebben met kanker. Helaas kun je daarom tijdens onze openingstijden geen gebruik maken van wat Phaedra biedt. Onze openingstijden zijn maandag tm donderdag van 09.00 tot 17.00. Om jou, en anderen met dezelfde vraag,  toch van dienst te kunnen zijn is het mogelijk een afspraak te maken buiten deze openingstijden. Mail of bel ons om te kijken wat de mogelijkheden zijn, dan doen we ons best om je te kunnen helpen!

Ik ben een aantal jaar geleden behandeld tegen kanker. Kan ik gebruik maken van de diensten bij Phaedra? Of is het te lang geleden?

Je bent van harte welkom. Ondanks dat het lang geleden is dat je behandelt bent, kunnen de gevolgen nog steeds merkbaar zijn. Het is waarschijnlijk juist fijn om bij Phaedra geholpen te worden, omdat onze specialisten weten welke invloed dit nog kan hebben op je conditie, je gewicht, de kwaliteit van je huid en haar, of op je mentale gezondheid.

Mag ik een keer langskomen om te kijken? Of heb ik daarvoor altijd een afspraak nodig?

Uiteraard ben je altijd welkom om een keer bij Phaedra binnen te kijken. Je hebt dan een indruk van het pand, je kunt onze winkel en het assortiment zien en je kunt een kop koffie drinken in het restaurantgedeelte. Als een van onze medewerkers tijd heeft kan hij of zij je ook een kijkje laten nemen in de behandelruimtes die op dat moment vrij zijn.

Klopt het dat jullie binnenkort ook lingerie en protheses gaan verkopen?

Jazeker! We zijn heel erg blij en trots om te kunnen vertellen dat we vanaf augustus aangepaste lingerie en borstprotheses gaan verkopen in een prachtige lingeriewinkel binnen Phaedra! Hierover volgt later meer nieuws.